پنج‌شنبه , 9 می 2024
نکات مهم دریافت بورسیه
نکات مهم دریافت بورسیه

نکات مهم دریافت بورسیه تحصیلی

تا به حال از خود پرسیده اید دانشگاه هایی که بورسیه می دهند چه انتظاری از دانشجو دارند؟ در مطلب این هفته به معرفی 10 نکته برتر برای دریافت بورسیه می پردازیم.

نکته 1: مثال های روشن ارائه دهید.

اگر به سوالی در یک مقاله جواب می دهید، با مثالی که منظور شما را واضحتر می رساند آن را تکمیل نمایید. اسپانسر بورسیه میخواهد مطمئن شود که شما معیارهای آنها را دارا هستید و این امر با پاسخ های کلی بدون ارائه مثال برای پشتیبانی امکان پذیر نخواهد بود.

نکته 2: فقط زمانی که واجد شرایط هستید درخواست ارائه دهید.

تمام نیازها، الزامات و دستورات بورسیه را به دقت مطالعه نمایید و قبل از ارسال درخواست از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که واجد شرایط برای درخواست نباشید، درخواست شما در نظر گرفته نخواهد شد و تنها باعث اتلاف وقت طرفین خواهد بود.

نکته 3: اهداف اسپانسر بورسیه را شناسایی کنید.

سعی کنید انگیزه اسپانسر را برای ارائه بورسیه پیدا و درک کنید. آیا می خواهند علاقه را به رشته خود افزایش دهند؟ آیا به دنبال شناسایی محققان و رهبران تجاری متعهد آینده هستند؟ اگر می توانید اهداف آنها را شناسایی کنید، می توانید درخواست خود را به سوی برآورده کردن اهداف آنها تنظیم نمایید تا شانس دریافت بورسیه خود را افزایش دهید.

نکته 4: درخواست را کامل پر کرده و به دستورالعمل ها توجه کنید.

بسیاری از دانشجویان به دستورالعمل ها توجهی نمی کنند. شما می توانید با خواندن دستورالعمل ها به دقت مزیت رقابتی متمایزی برای خود ایجاد نمایید. هر چیزی که لازم هست را ارائه نمایید، اما چیزهایی که از شما خواسته نشده را به آن اضافه نکنید. در این صورت علاوه بر اینکه آنها را تحت تاثیر قرار نمیدهید، ممکن است سلب صلاحیت نیز شوید. اطمینان پیدا کنید که تمام فرم درخواست را پر کرده اید. اگر یک سوال در مورد شما صدق نمی کند، در درخواست به این موضوع اشاره نمایید فقط آن را خالی نگذارید.

نکته 5: مرتب بودن مهم است.

از تمام فرم هایی که دریافت می کنید چندین کپی بگیرید. در زمانی که درخواست خود را کامل می کنید، از کپی ها به عنوان چک نویس استفاده کنید. همیشه بهتر است نامه درخواست خود را تایپ کنید. اگر باید درخواست تایپ شده را چاپ کنید، این کار را مرتب و خوانا انجام دهید. با دقت تمام درخواست را بخوانید و اشکالات آن را بگیرید. هیچ چیز تاثیر بدتری از یک درخواست با اشکالات املائی و دستوری ندارد. از یک دوست، معلم یا پدر و مادر خود بخواهید که آن را بخواند و اشکالاتش را برطرف کند.

نکته 6: یک رزومه شامل موفقیت های خود بنویسید.

لیستی از افتخارات و موفقیت های خود تهیه کنید. این به شما کمک می کند نقاط قوت خود را شناسایی کرده و یک درخواست بهتر ارائه کنید. یک کپی از رزومه خود را در اختیار افرادی که برای شما توصیه نامه می نویسند قرار دهید. این امر آنها را قادر می سازد تا در توصیه نامه هایشان نکاتی بهتر در مورد شما بنویسند.

نکته 7: از آخرین مهلت ارسال درخواست مطلع باشید.

برای خودتان مهلت زمانی دو هفته قبل از مدت زمان اعلام شده مشخص نمایید. از این زمان برای دوباره خوانی و تصحیح درخواست خود قبل ارسال استفاده نمایید. شما مسئول این هستید که نامه درخواست به موقع به مقصد برسد. این امر شامل موارد پشتیبانی همچون توصیه نامه ها و ریز نمرات (رونوشت ها) نیز می شود. پس اطمینان حاصل نمایید که تمام افرادی که در درخواست شما شرکت می کنند زمان کافی داشته باشند. در بدترین شرایط با شخصی (مقامی) که بورسیه صادر می کند از قبل تماس بگیرید و بپرسید که آیا امکان تمدید هست یا خیر. درخواست خود را بدون هماهنگی دیر ارسال نکنید؛ بسیاری از کمیته ها درخواست های با تاخیر را قبول نمی کنند. اما به امکان تمدید تکیه نکنید، تعداد ناچیزی از بورسیه دهندگان اجازه تمدید مدت زمان را می دهند.

نکته 8: تمام اقدامات لازم برای کسب اطمینان از اینکه درخواست شما به جایی که باید می رود را انجام دهید.

قبل از ارسال درخواست، یک کپی از تمام بسته گرفته و در یک فایل آن را نگه دارید. در صورتی که درخواست شما گم شود، شما می توانید سریعاً دوباره آن را تهیه نمایید. اطمینان حاصل نمایید که نام شما در تمام صفحات درخواست ذکر شده باشد.

نکته 9: اگر لازم است کمک بگیرید.

اگر مشکلی با تکمیل درخواست دارید، حتماً با اسپانسر بورسیه تماس بگیرید. معمولاً خوشحال می شوند که به شما کمک کنند. ولی انتظار نداشته باشید که کارتان را برای شما انجام دهند. تکمیل درخواست کار شماست.

نکته 10: به خاطر بسپارید درخواست بورسیه شما معرف خود شما می باشد!

توانایی شما در ارائه یک درخواست مناسب و در زمان تعیین شده یکی از ویژگیهای مهم شما تلقی می شود. این ویژگی به اسپانسر بورسیه شناخت بهتری از شما ارائه می دهد.

 

منبع : Omidar

مطلب پیشنهادی

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2023-2022

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2025-2024

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا یا INVEST YOUR TALENT IN ITALY (استعداد خود را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − چهار =