دوشنبه , 29 آوریل 2024
تحصیل در کشور هلند چه مزایایی دارد؟

تحصیل در کشور هلند چه مزایایی دارد؟

کشور هلند یکی از گزینه‌های محبوب برای متقاضیان مهاجرت است. این کشور در کنار امکانات آموزشی و رفاهی بالایی که دارد، از آب و هوایی متعادل و مناظر طبیعی جذاب برخوردار است. هلند وضعیت خوب و مساعدی برای مهاجران دارد و به همین دلیل کشوری با شرایط ایده‌آل برای ادامه تحصیل و اخذ پذیرش است. در ادامه با مای آرمان همراه باشید تا با تحصیل در هلند و امکان گرفتن پاسپورت این کشور آشنا شوید.

ویژگی‌های کشور هلند

این کشور از سه طرف با دریا احاطه شده‌ و این نکته باعث شده است آب و هوایی همیشه مرطوب و متعادل داشته‌ باشد. ارتفاع بیش ‌از 50 درصد مناطق این‌کشور نزدیک 60 متر از دریا پایین‌تر است. به همین دلیل این کشور به سرزمینی پست شناخته می‌شود تا حدی که به آن سرزمین زیر آب لقب داده‌اند. رطوبت همیشگی این سرزمین امکان رشد انواع گل و گیاه در بستر آن را فراهم نموده‌ است. طوری که به عنوان بزرگترین صادرکننده گل به سراسر دنیا شناخته می‌شود. آمستردام پایتخت این کشور و بزرگترین بندر سراسر اروپا است.

تحصیل در کشور هلند چه مزایایی دارد؟

بالغ بر 17میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند که همگی از فرهنگ و نژادهای مختلف هستند. 85 درصد این جمعیت به زبان هلندی تکلم می‌کنند و زبان ترکی و عربی نیز طرفداران محدودی دارد. علیرغم بافت مدرنی که در فضای فرهنگی این کشور حاکم است، می‌توان گفت این مردم به سنت‌های دیرینه خود پایبند هستند. اهمیت به ادبیات، نقاشی و موسیقی در این فرهنگ ریشه دارد. نقاشان بزرگی مانند رامبراند و یوهانس ورمیر و موسیقی‌دآن‌هایی چون آندره ریوو آنتونی لوکاسن از این کشور برخاسته‌اند. پوشش انبوه جنگلی این کشور در سراسر اروپا معروف بوده و یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری به شمار می‌آید.

وضعیت مهاجران در هلند

رشد منفی جمعیت در این کشور سبب پذیرش مهاجران از سراسر جهان شده ‌است. نیاز به نیروی کار باعث می‌شود دولت از همه پتانسیل نیروی کار استفاده کند. این کشور نسبت به همه کشورهای اروپایی پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد. این نکته بدان معناست که فارغ‌التحصیلان بلافاصله می‌توانند در رشته مورد نظر خود به کار مشغول شوند. موسسات آموزشی معتبر به دانشجویان خود این امکان را می‌دهند که در حین تحصیل نیز به مشاغلی که با رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط باشد، مشغول به کار شوند تا از عهده هزینه‌های زندگی در این کشور بربیایند. این کشور پرجمعیت به دلیل پذیرش بالای مهاجر که هر ساله بر متقاضیان آن نیز افزوده می‌شود، از روابط اجتماعی گرم و فضایی پویا و پرشور برخوردار است.

یکی از چالش‌های مهاجران در این‌کشور تهیه مسکن است. زیرا تراکم جمعیت نسبت به مساحت کشور بالاست. اما مردم این کشور از حضور مهاجران استقبال می‌کنند و هلند به عنوان کشوری مهاجرپذیر و دوستدار روابط بین‌الملل به حساب می‌آید. آزادی‌های فردی و احترام به دموکراسی از بارزترین ویژگی‌های فرهنگ سیاسی این کشور است. مهاجران می‌توانند بعد از انتقال به این کشور در آسایش و امنیت اعتقادات و آداب و رسوم خود را حفظ کرده و در بستر این کشور نگرانی خاصی از این جهات نداشته باشند.

امنیت حاکم و پایین‌ بودن آمار جرم و جنایت امتیاز دیگری است که کشور هلند را به گزینه مناسبی برای مهاجرت تبدیل کرده است. هرچند هلند کشوری سرمایه‌محور بوده و هزینه عمومی زندگی در آن بالا به حساب می‌آید، اما باز هم می‌توان آن را بین سایر کشورهای اروپایی کشوری ارزان قیمت دانست. مهاجران فقط می‌توانند در آپارتمان‌های بخش آزاد مسکن گزینند و این محدودیت انتخاب تورم قیمت را بالاتر می‌برد. داشتن پایین‌ترین نرخ بیکاری و بالاترین نرخ تولید ناخالص ملی سبب می‌شود هلند در رقابت بین کشورهای اروپایی همواره بالاترین رتبه را از جهت استقبال مهاجران داشته باشد.

تحصیل در کشور هلند چه مزایایی دارد؟

مزایای تحصیل در هلند

کودکان هلندی از سن 4 سالگی پا به سیستم آموزش نهاده و این روند را تا 18 سالگی ادامه می‌دهند. بعد از طی کودکستان 8 سال در دوره ابتدایی تحصیل کرده و در این دوره زبان هلندی، ریاضی، علوم اجتماعی و طبیعی را می‌آموزند. 4 تا 6 سال هم ممکن است دوره دبیرستان به طول بینجامد. بعد از اتمام این دوره دو انتخاب در برابر دانش‌آموختگان قرار دهد: آموزش عالی یا فنی و حرفه‌ای. صحبت از امکانات آموزشی عالی در هلند به اجزا مختلف این سیستم برمی‌گردد.

نقش پررنگ معلمان در ارتقاء این سیستم آموزشی قابل انکار نیست. معلمان به عنوان اصلی‌ترین رکن سیستم آموزشی هلند، به شکل مداوم دوره می‌بینند و علم خود را نسبت به دانش‌های روز، ترفیع می‌بخشند. در این دوره‌ها معلمان در برخورد با دانش‌آموزان توجیه می‌شوند. آن‌ها می‌دانند نکات منفی دانش‌آموزان نباید زیر ذره‌بین قرار بگیرد و سبب تحقیر شخصیت آن‌ها شود. تشویق دانش‌آموزان در این سیستم به انحاء گوناگونی اتفاق می‌افتد. معلمان سعی می‌کنند با تکیه بر نقاط قوت شخصیت آن‌ها را بالا ببرند و بر عزت نفس دانش‌آموزان بیفزایند.

مدارس هلندی به دو صورت خصوصی و دولتی اداره می‌شوند. مدارس دولتی مختص بومیان هلند است و مهاجران می‌‌توانند از مدارس خصوصی بهره‌مند باشند. در این مدارس دانش‌آموزان از جهات مختلفی چون نژاد، ثروت، رنگ پوست یا جنسیت تفاوتی با یکدیگر ندارند و این نکته سبب می‌شود تمرکز آن‌ها عمدتا بر فضایل و ارزش‌های انسانی باشد و قضاوتی منفی نسبت بهم نداشته باشند.

بعد از اتمام دوره متوسطه دانش‌آموزان وارد کالج شده و به مدت 1.5 تا 2 سال به طول می‌انجامد. بعد از این دوره کارشناسی را آغاز می‌کنند و به مدت 4 سال آن را ادامه می‌دهند. بعد از فراغت تحصیل از مقطع کارشناسی، می‌توانند جذب بازار کار شوند. این نکته مثبت باعث می‌شود دانشجویان برای اتمام تحصیل در هلند انگیزه کافی داشته ‌باشند. هر چند امکان مشغولیت به کار دانشجویی در طی مدت تحصیل در هلند بیشتر از 16 ساعت در هفته وجود ندارد، اما هزینه‌های تمام‌شده به شکل مناسبی در نظر گرفته شده و دانشجو بعد از اتمام تحصیل و با مشغول شدن در فضای کاری مناسب می‌تواند به بازپرداخت تسهیلاتش بیندیشد.

شرایط تحصیل در هلند

هر دانشگاه یا موسسه آموزشی شرایط متفاوتی دارد. مقاطع مختلفی تحصیلی هم یکسان نیستند و برای ادامه تحصیل در هلند بهتر است با این شرایط آشنا بشویم:

  • تحصیل در هلند به زبان انگلیسی است. به همین دلیل دانشجویان بالای 22 سال مدرک آیلتس بالای 6 باید داشته ‌باشند. البته این نکته در همه دانشگاه‌ها یکسان نیست. با گرفتن پذیرش از دانشگاه‌هایی که گذراندن دوره‌‌های زبان را در ازای داشتن مدرک آیلتس کافی می‌دانند، تحصیل در هلند را ساده‌تر می‌کند.
  • ارائه مدرک دیپلم با معدل بالای 13 و ریز نمرات 12 سال تحصیل یکی از شروط مهم برای تحصیل در هلند است.
  • نداشتن گپ تحصیلی در برخی دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. اما استثناهایی نیز هست و برخی دیگر از موسسات اهمیتی به گپ تحصیلی نمی‌دهند.
  • تمکن مالی کافی از شرایط مهم برای تحصیل در هلند است. معمولا چنین گفته می‌شود که در این کشور امکان کار در کنار تحصیل وجود ندارد. البته برخی دانشگاه‌ها تا 16 ساعت کار در کنار تحصیل را مجاز می‌دانند. به همین دلیل است که تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در هلند باید بررسی بشود.
  • انگیزه‌نامه دانشجو یکی از ارکان مهم گرفتن پذیرش برای تحصیل در هلند است. کارشناسان مهاجرت در مای آرمان می‌توانند به شما کمک کنند تا در نوشتن این انگیزه نامه به بهترین نحو عمل کنید.
  • گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر مرحله مهمی‌ است که به وسیله مشورت با موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان می‌توانید در مورد آن اقدام کنید.
  • چنان‌چه مایل به تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی هستید، باید سرپرست شما نیز برای مهاجرت اقدام کند.
  • متقاضیان تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی‌ارشد، باید به این نکته توجه کنند که به هیچ‌وجه امکان کاردانشجویی در این مقطع وجود ندارد و آن‌ها تنها با استفاده از تسهیلات و بورسیه‌های ارائه‌شده از جانب دانشگاه می‌توانند هزینه خود را تامین کنند.
  • برای تحصیل در هلند دانشجویان مقطع کارشناسی یا ارشد لازم است سابقه کاری مدیریتی خود را در یک شرکت معتبر ارائه کنند. این نکته در کنار مدرک زبان یا معدل بالای 13 از اهمیت بالایی در گرفتن پذیرش برخوردار است.
  • تحصیل در هلند در مقطع دکتری شرایط متفاوتی نسبت به کارشناسی و ارشد دارد. در این مقطع رکن اصلی تحصیل پایان نامه شما و پذیرفته‌شدن آن توسط یک استاد راهنما است. بعد از گذراندن این مرحله می‌توانید تحقیقات خود را آغاز کنید و برای فارغ‌التحصیل شدن کافی است از پایان نامه دفاع نمایید.
  • تحصیل در هلند علاوه بر شیوه‌های مرسوم شکل دیگری نیز دارد. اگر متقاضی تحصیل در رشته کارآفرینی باشید، مورد حمایت دانشگاه قرار گرفته و در طول یکی دو سال اول تحصیل می‌توانید با کمک‌ گرفتن از تسهیلات دولتی بیزینس خود را راه بیندازید.

تحصیل در کشور هلند چه مزایایی دارد؟

دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در هلند

انتخاب دانشگاه یکی از چالش‌های مهمی است که پیش روی داوطلبین تحصیل در هلند قرار می‌گیرد. چنان‌چه شناخت خوبی از دانشگاه‌های معتبر این کشور داشته ‌باشید، در تصمیم‌گیری بهتر عمل خواهید کرد:

دانشگاه Amsterdam هلند

می‌توان دانشگاه آمستردام را یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در هلند دانست. آمستردام پایتخت هلند است و انتظار می‌رود هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور بالاتر از سایر شهرها باشد. در این دانشگاه اغلب رشته‌های مقطع کارشناسی با زبان هلندی تدریس می‌شوند. اما در مقطع کارشناسی ارشد، تنها زبان انگلیسی در سیستم آموزشی کاربرد دارد.

دانشگاه Utrecht  هلند

دانشگاه اوترخت با سابقه‌ترین و پرافتخارترین دانشگاه هلند است. انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در هلند از آن جهت مناسب است که مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه در همه نقاط جهان جز معتبرترین مدارک تحصیلی به شمار می‌رود.

دانشگاه Urasmus Rotterdam هلند

این دانشگاه مناسب افرادی است که برای تحصیل در هلند به رشته‌های علوم ‌پزشکی تمایل دارند. اعتبار مدرکی که از دانشگاه اراسموس ارائه می‌شود، در گروی تحقیقات گسترده این دانشگاه در زمینه سلامت است. رشته‌های اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، فلسفه، مدیریت و … هم ارائه می‌شوند.

تحصیل در هلند انتخابی با کمترین هزینه

مهاجرت به هلند می‌تواند به شما در ساختن آینده خود و فرزندانتان کمک کند. چنان‌چه متقاضی تحصیل در هلند هستید، گزینه‌ای کم‌دردسر، کم‌هزینه و پرمنفعت را انتخاب کرده‌اید. در این مقاله شناختی اجمالی از کشور هلند به شما ارائه دادیم و شرایط ابتدایی برای تحصیل در هلند را بیان کردیم. جهت دانستن اطلاعات تکمیلی می‌توانید با مراجعه به کارشناسان مای آرمان از شرایط تحصیل در هلند بیشتر بدانید.

————————————————-

مقاله بالا یک رپورتاژ آگهی است و سایت بورس یاب مسئولیتی بابت صحت آن ندارد.

 

مطلب پیشنهادی

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2023-2022

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2025-2024

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا یا INVEST YOUR TALENT IN ITALY (استعداد خود را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =