پنج‌شنبه , 9 می 2024
اصطلاحات تحصیل
اصطلاحات تحصیل

اصطلاحات مورد نیاز برای درخواست تحصیل در خارج از کشور

اصطلاحات کاربردی که لازم است بدانیم!

🔅Fund :
💢در واژه به معنای صندوق و ذخیره است. در اصطلاح به معنای هر نوع کمک هزینه و بودجه ای برای انجام کاری خاص است که برای شرکت ها و سازمان ها نیز کاربرد دارد.

🔅Partial Fund :
💢مجموعی از کمک هزینه ها که بخشی از هزینه های دانشجو را پوشش می دهند.
🔅 Full Fund :
💢مجموعی از کمک هزینه ها که تمامی هزینه های دانشجو را پوشش می دهند.

کمک هزینه های که در قبال آن ها کاری انجام نمی دهید و به طور کلی به شرایط شما بستگی دارند.

🔅Scholarship :
💢 در واژه به معنای بورسِ تحصیلی است. خیلی ها اسکالرشیپ را با فاند به جای هم استفاده می کنند. اما در حقیقت scholarship به نوعی از fund گفته می شود که جهت پوشش دادن هزینه های تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد. این پولی است که بیش تر بر اساس داشته های قبلی شما به شما تعلق می گیرد. در هنگام جتسجو دقت داشته باشید برخی از بورسیه ها فقط برای گروهی از افراد برنامه ریزی شده اند که ممکن است از واژه های همچون Merit ، Disability، Women، Reginal برای مشخص کردن آن دسته از افراد استفاده شود.

زمان اقدام برای بورسیه ها معمولا مجزا از زمان پذیرش است و حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که بورسیه ها در تمامی موارد هزینه کل دوره دکتری یا ارشد را پوشش نمی دهند و به ایمیل های که از طرف دانشگاه به دست شما می رسد یا شرایط مندرج در سایت دانشگاه باید بسیار دقت کنید. برای مثال دانشگاه طی نامه ای به شما اعلام خواهد کرد که بورسیه شما زمانی تمدید خواهد شد که حداقل معدل شما از ۳ کم تر نشود.

🔅Tuition Waiver :
💢به معنای حذف و معافیت از شهریه است. اگر موفق شوید که بورسیه بگیرید و tuition waiver شامل حال شما بشود کمک بسیار زیادی به شما خواهد شد.

🔅Research Fellowship :
💢تفاوت خاصی بین Research Fellowship و Scholarship نیست و خیلی از دانشگاه های آمریکا این دو را یکی در نظر می گیرند. اما اگر بخواهیم دقیق به آن بنگریم این کمک هزینه به شخصی تعلق می گیرد که تمرکز بر زمینه خاصی از تحقیقات در رشته مورد نظر خود کرده است.
🔅TA :
💢مخفف شده عبارت Teaching Assistantship و به معنای دستیار تدریس است. این مورد در حقیقت دستمزدی است که شما در قبال کاری که برای استاد انجام می دهید، دریافت می کنید. این کارها کاملا به استاد، دانشگاه و رشته شما بستگی دارد و می تواند شامل ورقه تصحیح کردن، کلاس های حل تمرین، به روز رسانی مواد آموزشی بر روی سایت و غیره باشد. توجه داشته باشید که این نوع کار زبان بسیار قوی نیاز دارد و همچنین شما را نه تنها از فعالیت پژوهشی تان معاف نمی کند بلکه ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد. همچنین یک TA باید کاملا به روز بوده و دانش بالای داشته باشد. معمولا زمانی می توانید TA شوید که درس مورد نظر را قبلا گذرانده باشید یا ترم گذشته نمره های درخشانی کسب کرده باشید. مقدار پولی که به یک TA تعلق می گیرد بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است.

🔅RA :
💢مخفف شده عبارت Assistantship Research و به معنای دستیار تحقیقات است. این مورد نیز همانند قبلی کار محسوب و تمام زمان شما صرف پژوهش می شود و باید هر هفته به صورت حضوری به استاد گزارش بدهید. به عنوان RA حتما باید به زمینه مورد پژوهشی خود علاقه داشته باشید چون دانشجویان مهندسی و علوم اکثر وقت خود را در آزمایشگاه به سرخواهند برد که در غیر این صورت کابوس خواهد بود. همچنین کارهای از قبیل کمک به نوشتن کتاب و مقاله نیز جز وظایف دستیار تحقیقات است. مقدار پولی که به یک RA تعلق می گیرد بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است.

🔅GA :
💢 مخفف شده عبارت Graduate Assistantship و به معنای دستیار فارغ التحصیل است. در خیلی از دانشگاه ها GA با RA فرقی نمی کند. اما در برخی دگر دانشجو موظف است که کارهای که مرتبط با دپارتمان تحصیلات تکمیلی است را انجام بدهد و همانند بقیه دستمزدی از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار دریافت خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2023-2022

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا IYT برای سال 2025-2024

بورسیه استعداد یابی دولت ایتالیا یا INVEST YOUR TALENT IN ITALY (استعداد خود را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =